نقد و بررسی سریال Citadel

نقد و بررسی سریال Citadel

سریال‌های اکشن همیشه جز جذاب‌ترین سریال‌ها برای دیدن هستند، چرا که معمولا داستان‌ این آثار هیجان بالایی دارند و اگر بازی بازیگران هم واقعی و حرفه‌ای باشد، جذابیت سریال دو چندان می‌شود. یکی از جدیدترین سریال‌های اکشن هالیوود که به تازگی توسط آمازون پرایم ویدیو منتشر شده و بازیگران محبوبی هم در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند "Citadel" است. در این مطلب قصد داریم به بررسی این سریال بپردازیم، عوامل سازنده و بازیگران آن را بشناسیم، با داستان سریال آشنا شویم و در انتها هم مروری بر نمرات و نظر منتقدان داشته باشیم. با گپ فیلم تا انتهای این مطلب همراه باشید. 

 

سریال " Citadel " یکی از جدیدترین سریال‌های ژانر اکشن درام است که در شش قسمت و در تاریخ 10 اردیبهشت 1402 (23 آوریل 2023) توسط سرویس استریم آنلاین Amazon Prime Video منتشر شده است. سیتادل توسط جاش اپلبام (Josh Appelbaum)، برایان اوه (Bryan Oh) و دیوید ویل (David Weil) خلق شده و کارگردانی آن هم توسط نیوتون توماس سیگل (Newton Thomas Sigel) و جسیکا یو (Jessica Yu) انجام شده است. 

 

تهیه‌کنندگی اجرایی این سریال نیز در یک همکاری بزرگ، توسط جیک آست (Jake Aust)، کریس کاستالدی (Chris Castaldi)، اسکات نمس (Scott Nemes)، نیوتون توماس سیگل، سارا بردشاو (Sarah Bradshaw)، پاتریک موران (Patrick Moran)، برایان کیرک (Brian Kirk)، برایان اوه، ملیسا گلن (Melissa Glenn)، جف پینکنر (Jeff Pinkner)، اسکات روزنبرگ (Scott Rosenberg)، جاش آپلبام (Josh Appelbaum)، آندره نمک (Andre Nemec)، مایک لاروکا (Mike Larocca)، آنگلا روسو اوتستات (Angela Russo-Otstot)، آنتونی روسو (Anthony Russo)، جوئی روسو (Joe Russo) و دیوید ویل (David Weil) انجام شده است.

 

بودجه‌ای که برای ساخت این سریال صرف شده، 300 میلیون دلار است و کمپانی‌های Gozie AGBO، Midnight Radio، PKM، Picrow و Amazon Studios در ساخت این سریال با هم همکاری کرده‌اند. مدت زمان هر جلسه از این سریال بین 39 تا 49 دقیقه است و تاکنون 6 قسمت از آن منتشر شده است. در ادامه مروری بر داستان سیتادل خواهیم داشت.

 

داستان سریال Citadel

داستان این سریال درباره یک آژانس جاسوسی به نام سیتادل است که چند سال پیش توسط عوامل مانتیکور از بین رفته است. میسون کین و نادیا سین دو مامور عالی رتبه از این سازمان بوده‌اند که پس از نابود شدن سیتادل، خاطراتشان مانند دیگر ماموران سیتادل پاک شده است. این دو هویت‌های جدیدی برای خود ساخته‌ و زندگی جدیدی را به دور از دید عموم آغاز کرده‌اند. مشکلی که وجود دارد این است که در نبود سیتادل، گروهی از خلافکاران در حال ظهور هستند. حال باید ببینیم که این ماموران می‌توانند گذشته را به یاد بیاورند و جهان را از شر این خلافکاران خلاص کنند؟

 

بازیگران سریال Citadel

در این سریال بازیگران شناخته‌شده هالیوودی حضور دارند که بر جذاب‌تر شدن هرچه بیشتر سریال تاثیر به سزایی‌داشته‌اند. بازیگران اصلی سیتادل عبارتند از:

 

 

دیگر بازیگرانی که به عنوان مهمان در این سریال حضور داشته‌اند عبارتند از:

  • Moira Kelly بازیگر نقش Joe
  • Timothy Busfield بازیگر نقش Simmons
  • Nikki Amuka-Bird بازیگر نقش Grace
  • Paul Bazely بازیگر نقش Rahir Gambhir

 

نقدها و نمرات سریال Citadel

چند جلسه‌ای که تاکنون از این سریال منتشر شده، نظرات و نمرات مختلفی دریافت کرده است. وب سایت IMDb به سیتادل نمره 6.1 از 10 را داده و مجموعه‌ای از منتقدان راتن تومیتوز هم به صورت میانگین به آن، امتیاز 53٪ داده‌اند. 70٪ از مخاطبان گوگل نیز این سریال را پسندیده و تماشای آن را به دیگران توصیه کرده‌اند. در ادامه نظر برخی از منتقدان را درباره این سریال مرور خواهیم کرد:

 

ابی کاونو از Collider به این سریال امتیاز 83٪ را داده و نوشته است:

برخی از منتقدان و بینندگان این سریال ممکن است انتقادهایی بر هزینه بالای ساخت سریال، لهجه‌های مختلف و جهش جهانی آن داشته باشند اما در مجموع این سریال، یک اثر جذاب و هیجان‌انگیز است. البته به شرطی که خیلی آن را جدی نگیرید و صرفا برای سرگرمی و پر کردن زمان خود آن را ببینید. 

 

شین رایان از PASTE به این سریال امتیاز 80٪ را داده و نوشته است:

فرمول مخفی جذابیت این سریال علاوه بر بازی بازیگران این است که مخاطب را در معماهای پوچ فرو می‌برد و او را از لحاظ ذهنی گمراه می‌کند، اما در عین حال او را به دیدن داستان و دنبال کردن ماجرا نیز ترغیب می‌کند. 

 

جیمز دایر از Empire به این سریال امتیاز 60٪ را داده و نوشته است:

سریال سیتادل یک اثر جاسوسی کمدی اکشن است که به موضوع تغییر سیستم جهان می‌پردازد. اگر طرفدار این ژانرها هستید، این سریال برای شما یک اثر جذاب و سرگرم کننده است. 

 

رابرت لوید از Los Angeles Times به این سریال امتیاز 50٪ را داده و نوشته است:

به آسانی نمی‌توان سریال سیتادل را قضاوت کرد. صحنه‌های این سریال در عین اینکه غیر قابل پیش‌بینی هستند، حدس زدن آنها نیز مشکل است. در مجموع این سریال می‌تواند برای بسیاری سرگرم‌کننده و برای برخی اما خسته کننده باشد.

 

بن تراورز از Indiewire به این سریال امتیاز 50٪ را داده و نوشته است:

داستان سریال سیتادل خیلی خاص و جذاب نیست. این سریال صرفا یک اکشن پر زرق و برق است که ابزارهای جالب و عجیبی را در اختیار دارد. سیتادل در مقایسه با دیگر آثار اکشن در رده سریال‌های معمولی جای می‌گیرد.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود نسخه اندروید
دانلود نسخه اندروید
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳