نقد و بررسی فیلم A Man Called Otto

نقد و بررسی فیلم A Man Called Otto

اگر شما هم از طرفداران تام هنکس هستید اما هنوز جدیدترین فیلم او را ندیده‌اید، به هیچ عنوان فیلم A Man Called Otto  ژانر کمدی را از دست ندهید. این فیلم که در ابتدای سال 2023 منتشر شده، اقتباسی از کتاب محبوب" مردی به عنوان اْوه "است و تام هنکس در فیلم، نقش همان پیر مرد بدعنق داستان را بازی می‌کند. در ادامه این مطلب با گپ فیلم همراه باشید تا ابتدا به داستان فیلم بپردازیم، سپس بازیگران آن را معرفی کنیم و در انتها مروری بر نقدهای منتشر شده درباره آن داشته باشیم. 

فیلم مردی به نام اوتو که در واقع دومین اقتباس سینمایی از کتاب معروف یاد شده است، توسط مارک فورستر کارگردانی شده است. فیلم قبلی، محصول سینمای سوئد بود که در سال 2015 منتشر گردید. تام هنکس در این فیلم نقش یک پیرمرد بد اخلاق به نام اوتو را بازی می‌کند که مدام در زندگی با چالش‌های جدید مواجه می‌شود. این فیلم در 9 دی 1401 (30 دسامبر 2022) به صورت خصوصی و محدود اکران شد و در حدود 2 هفته بعد یعنی 23 دی 1401 توسط کمپانی سونی پیکچرز به اکران عمومی درآمد. 

داستان فیلم A Man Called Otto

داستان فیلم کمدی درام A Man Called Otto روایت‌گر زندگی یک پیرمرد بدعنق به نام اوتو اندرسون است که در یک روستای دورافتاده در پنسیلوانیا زندگی می‌کند. اوتو اخلاق‌های خاصی دارد و قوانین و مقررات، خیلی برای او مهم هستند. او علاوه بر این موارد به نظم و پاکیزگی هم اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. اوتو به تازگی همسرش را که بسیار هم به او علاقمند بوده از دست داده و در تلاش است تا با این غم بزرگ کنار بیاید. اوتو هر روز همسایه‌هایش را قضاوت می‌کند و به اذیت و آزار آنها می‌پردازد. یک روز، همسایه‌ای جدید برای او می‌آید. خانواده‌ای پر از جنب و جوش که زندگی اوتو را دگرگون می‌کنند. 

بازیگران فیلم A Man Called Otto

سپتامبر سال 2017 بود که صحبت از ساخت یک فیلم انگلیسی زبان از روی کتاب مردی به نام اوه به میان آمد. در همان زمان بود که شایعاتی مبنی بر پیوستن تام هنکس به گروه این فیلم منتشر شد که این شایعات مدتی بعد توسط تیم سازنده تایید شد. ژانویه سال 20222 بود که مارک فورستر به عنوان کارگردان اثر انتخاب شد و پس از یک ماه خبری مبنی بر خرید تمام امتیازات این فیلم توسط کمپانی سونی پیکچرز منتشر شد. سرانجام پس از به اتمام رسیدن کارهای پیش تولید، فیلمبرداری اثر از فوریه تا می 2022 به طول انجامید.

تام هنکس در نقش اتو اندرسون

تام هنکس، فیلم‌ساز و هنرپیشه سرشناس 66 ساله آمریکایی است که بیشتر به خاطر ایفای نقش در فیلم‌های کمدی و درام شناخته می‌شود. او در آثار مشهور و به یاد ماندنی فراوانی حضور داشته و جامعه سینمایی جهان، او را به عنوان یک شخصیت برجسته هنری فرهنگی می‌شناسند. وی علاوه بر این موارد به عنوان بازیگری شناخته می‌شود که اگر در یک اثر حضور داشته باشد، موفقیت مالی آن تقریبا تضمین شده است. به طور مثال، فیلم‌هایی که او در آنها نقش‌آفرینی کرده تنها در آمریکای شمالی 4.9 میلیارد دلار فروش داشته و او را به چهارمین بازیگر پردرآمد آمریکا تبدیل کرده است. 

از جمله آثار مهمی که او در آنها ایفای نقش کرده می‌توان به فیلم درام Philadelphia، فیلم کمدی عاشقانه Forrest Gump، فیلم جنگی Saving private Ryan، فیلم بیوگرافی Saving Mr Banks، فیلم تریلر The Post و فیلم Elvis اشاره کرد. آخرین فیلمی که پیش از A Man Called Otto، او در آن حضور داشته، فیلم لایو اکشن پینوکیو است که او در آن اثر، نقش پدر ژپتو را بازی کرده است.

دیگر بازیگران فیلم A Man Called Otto

  • ماریانا تروینو در نقش ماریسول
  • کمرون بریتون در نقش جیمی
  • ترومن هنکس در نقش اتو هندرسون جوان
  • ریچل کلر در نقش سونیا
  • مانوئل گارسیا رولفو در نقش تامی
  • جوانیتا جنینگز در نقش آنیتا
  • امونی الیسون در نقش آنیتای جوان
  • پیتر لاوسون جونز در نقش روبن
  • لاوال اسکلی در نقش روبن جوان

 

نظر منتقدان درباره فیلم A Man Called Otto

این فیلم پس از انتشار با نظرات مختلفی همراه بود. بسیاری از منتقدان نظر مثبتی راجع به این فیلم داشتند اما برخی نظرشان منفی بوده است. بینندگان وب سایت IMDb به این سریال امتیاز 7.3 از 10 را داده‌اند و 91 درصد از کاربران هم در گوگل گفته‌اند که از فیلم راضی بوده و آن را پسندیده‌اند. منتقدان در وب سایت راتن تومیتوز، 68 درصد نسبت به این سریال نظر مثبتی داشته‌اند و منتقدان متاکریتیک هم امتیاز 52 از 100 را برای فیلم در نظر گرفته‌اند. در ادامه نظرات برخی از منتقدان را با هم می‌خوانیم:

 

ریچارد روپر از Chicago Sun Times با امتیاز 75 از 100:

این فیلم یک جواهر کوچک و صمیمی است که در آن یکی از بازیگران کهنه‌کار سینما هنرنمایی می‌کند. این فیلم در بازآفرینی احساسی و خوش ساخت از فیلمی که به داستان زندگی یک مرد بدعنق می‌پردازد، موفق عمل کرده است. مرد بدعنق فیلم در مواجهه با موانع بزرگ زندگی‌اش کم کم رشد و تغییر می‌کند. 

 

مارک اولسون از Los Angeles Times با امتیاز 70 از 100:

این فیلم با سطحی از مهارت و قابلیت ساخته شده که کمتر می‌توانیم این روزها پیدا کنیم. یک ستاره اصیل سینما جذابیت و گیرایی خودش را در این اثر نشان داده است. علاوه بر او، تمام نقش‌آفرینی‌های فیلم دارای ظرافت احساسی و شخصیتی هستند. 

 

توماس فلوید از The Washington Post با امتیاز 63 از 100:

مارک فورستر به عنوان کارگردان و دیوید مگی به عنوان نویسنده، پس از فیلم Finding Neverland دوباره با هم همکاری می‌کنند تا نسخه هولم را با تغییراتی بازسازی کنند. تغییراتی مانند کاهش میزان منفی بافی‌ها، ملایم کردن گذشته تراژیک شخصیت اصلی و کم رنگ کردن طنز تلخ. با این حال نقطه تمایز این اثر به عنوان بازآفرینی هالیوودی نسخه اصلی، نقش‌آفرینی تام هنکس است. 

 

می عبدالمالکی از Screen Rant با امتیاز 60 از 100:

هدف این فیلم به نظر من، ارائه یک  فیلم صمیمی و عامه پسند است. فیلم A Man Called Otto علی‌رغم تمام موانعی که بر سر راهش قرار می‌گیرد، عملکرد موفقیت‌آمیزی دارد. 

 

اودی هندرسون از The Boston Globe با امتیاز 50 از 100:

مانند بسیاری از فیلم‌های خارجی که آمریکایی می‌شوند، اصالت فیلم اصلی از این فیلم گرفته شده و طنز تلخی هم که باعث شد فیلم اصلی به موفقیت برسد از فیلم جدید حذف شده است. 

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود نسخه اندروید
دانلود نسخه اندروید
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳