نقد و بررسی فیلم Code Name: Tiranga

نقد و بررسی فیلم Code Name: Tiranga

همانطور که می‌دانید، سینمای بالیوود هند یکی از فعال‌ترین صنایع سینمایی در سراسر جهان است و از لحاظ سودآوری و تعداد فیلم‌های منتشر شده معمولا بین 5 سینمای برتر جهان قرار دارد. در این نقد و بررسی قصد داریم یکی از جدیدترین فیلم‌های اکشن منتشر شده سینمای هند با نام " اسم رمز: تیرانگا " را بررسی کنیم. این فیلم که اغلب سکانس‌های آن در ترکیه فیلم‌برداری شده، در ماه اکتبر 2022 منتشر شد و نظرات مختلفی از منتقدان دریافت کرد. تا انتهای این مطلب با گپ فیلم همراه باشید تا بیشتر با این فیلم آشنا شویم. 

 

فیلم سینمایی Code Name: Tiranga، یک فیلم اکشن و درام است که به زبان هندی ساخته شده و کارگردانی آن بر عهده ریبو داسگوپتا بوده است. این فیلم توسط 3 شرکت فیلم‌سازی T Series، Reliance Entertainment وFilm Hanger ساخته شده و بازیگران شناخته‌ شده‌ای هم در آن ایفای نقش می‌کنند که در ادامه مطلب آنها را معرفی خواهیم کرد.

اولین بار در سال 2020 بود که صحبت از ساخت این فیلم در بالیوود به میان آمد و کارهای پیش‌ تولید آن هم در دسامبر سال 2020 آغاز شد. پس از مشخص شدن بازیگران فیلم، فیلم‌برداری در ماه آوریل 2021 در ترکیه آغاز شد و به دلایل مختلف از جمله همه گیری ویروس کرونا، چند ماه بعد به پایان رسید. فیلم Code Name: Tiranga ابتدا در 14 اکتبر 2022 بر روی پرده سینماهای هند رفت. پس از آن، نتفلیکس حق پخش انحصاری این فیلم را خرید و در 16 دسامبر بر روی پلتفرم خود منتشر کرد. 

 

داستان فیلم Code Name: Tiranga

فیلم سینمایی " اسم رمز: تیرانگا " روایت‌گر ماجرای یک جاسوس است که وارد یک ماموریت تازه می‌شود. او باید برای کشور و مردمش به مبارزه‌ای با زمان تن دهد که پیروزی در آن مدیون فداکاری اوست.

 

بازیگران فیلم Code Name: Tiranga

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، بازیگران شناخته‌شده‌ای از سینمای بالیوود در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به پرینیتی چوپرا اشاره کرد. پرینیتی چوپرا، دختر عموی بازیگر معروف هالیوودی، پریانکا چوپرا است. او در این فیلم نقش دورگا دوی سینگ را بازی می‌کند. از دیگر بازیگرانی که در این اثر حضور داشته‌اند می‌توان به هاردی ساندو در نقش دکتر میرزا علی، شاراد کلکار در نقش خالد عمر، راجیت کاپور در نقش کبیر علی، دیبیندو باتاچاریا در نقش آجای بکشی، شیشیر شارما در نقش افتخار خان، سابیاساچی چاکرابارتی در نقش رانجیت کاپور، دیش ماریوالا در نقش گویال، پرابهات کومار شارما در نقش ایجنت نیر، ارین گوردال در نقش همسر عمر، نیشانت تاکور در نقش شارما، پراسون آریا در نقش عروس افغانی، موساپ ایما، حسن یانیک، ویکاس تومر، مروه اوزل، ایوب اعظم و عمر سهیل اشاره کرد.

 

عوامل سازنده فیلم Code Name: Tiranga

نویسندگی فیلم‌نامه و کارگردانی این فیلم را Ribhu Dasgupta انجام داده و تهیه‌کنندگی این اثر هم بر عهده او به همراه بوشان کومار، کریشان کومار و ویوک بی آگراوال بوده است. موسیقی‌های متن این فیلم یکی از نقاط قوت آن هستند که توسط جیدو کومار و ویپین پاوتا ساخته شده‌اند. 

 

نظر منتقدان درباره فیلم Code Name: Tiranga

این فیلم پس از انتشار با واکنش‌های مختلفی روبرو شد و نظرات مختلفی دریافت کرد. برخی از بینندگان و منتقدان معتقد بوده‌اند این فیلم صرف اینکه یک محصول سرگرم‌کننده و جذاب است، نمره قبولی می‌گیرد. اما تعداد زیادی از بینندگان و منتقدان، نظرات متوسط یا پایینی به این فیلم داده‌اند. پلتفرم News 18 امتیاز 3 از 5 را برای این فیلم در نظر گرفته و گفته است:

 

فیلم‌نامه فیلم " اسم رمز: تیرانگا " از خطوط داستانی کلیشه‌ای و ضعیف رنج می‌برد. اما کارگردانی فیلم عالی است و در فیلم از لوکیشن‌های نفس گیر استفاده شده که برای مخاطبان جذاب است و آنها را درگیر خود می‌کند. 

 

روزنامه هندی Times Of India به این فیلم امتیاز 2.5 از 5 را داده و درباره آن نوشته است:

اینکه پرینیتی چوپرا را در میان شرورها و در نقش یک جاسوس که تنها نیتش خدمت به کشور است

 می‌بینیم، بسیار جذاب است. طراحی اکشن اثر بیشترین سهم از امتیازات مثبت فیلم را به خود اختصاص می‌دهد و این در حالی است که داستان این فیلم تریلر جاسوسی به شدت قابل پیش‌بینی است و از همان ابتدا میشد فهمید در انتها چه اتفاقی می‌افتد. 

 

مجله India Today هم به فیلم امتیاز 1.5 از 5 را داده و نوشته است:

پرینیتی چوپرا در این فیلم قدرتمند ظاهر شده است. صحنه‌های اکشنی که او بازی کرده بسیار بی نقص و قوی انجام شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد او به خوبی تمرین کرده است اما مساله‌ای که وجود دارد این است که نمی‌تواند تاثیرگذار باشد. به نظر من مشکل فیلم این است که هیچ تحقیق و بررسی برای ساختش انجام نشده است.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود نسخه اندروید
دانلود نسخه اندروید
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳