نقد و بررسی فیلم The Old Way

نقد و بررسی فیلم The Old Way

اگر طرفدار نیکلاس کیج هستید به احتمال زیاد این فیلم برای شما بسیار جذاب خواهد بود چرا که می‌توانید او را پس از مدت‌ها در یک نقش متفاوت ببینید. The Old Way یک فیلم وسترن هالیوودی است که در تاریخ 6 ژانویه 2023 توسط کمپانی Saban Films منتشر شده است. این فیلم در ژانر اکشن وسترن ساخته شده و بازیگران شاخصی مانند نیکلاس کیج و کلینت هاوارد در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا بیشتر درباره داستان این اثر و بازیگران آن صحبت کنیم.

فیلم راه قدیمی، یک محصول هالیوودی جدید است که کارگردانی آن را برت دونوهو بر عهده داشته و فیلم‌نامه آن را کارل دبلیو لوکاس به رشته تحریر درآورده است. تهیه کنندگی فیلم نیز بر عهده برت دونوهو، آر برایان رایت و میکا هیلی بوده است. فیلم سینمایی The Old Way محصول مشترک 3 استودیو فیلم‌سازی Saturn Films، Capstone Pictures و Intercut Capital می‌باشد و توسط کمپانی Saban Films در ایالات متحده آمریکا بر روی پرده سینماها اکران شده است.

داستان فیلم The Old Way

فیلم سینمایی The Old Way روایت‌گر ماجرای یک تفنگدار بازنشسته آمریکایی به نام کلتون بریگز است که قصد دارد همراه دخترش، قانون شکنانی را پیدا کند که همسرش را به قتل رسانده‌اند. او در این راه با گذشته خود و عواقب کارهایی که در آن زمان انجام داده روبرو می‌شود.

اتفاقات حین ساخت فیلم The Old Way

فیلمبرداری این فیلم در سال 2021 آغاز شد و همه چیز به خوبی پیش می‌رفت تا اینکه ساخت فیلم درگیر اتفاقات عجیبی شد. زمانی که عوامل فیلم در مونتانا مشغول فیلم‌برداری بودند، ناگهان اسلحه هانا گوتیرز رید که در آن زمان مسئول سلاح این پروژه بود، شلیک کرد و پس از این اتفاق، نیکلاس کیج صحنه فیلمبرداری را ترک کرد. ساخت فیلم متوقف شد و عوامل فیلم از گوتیرز به دلیل حمل سلاح شکایت کردند. گوتیرز پس از این فیلم به تیم سازنده فیلم Rust پیوست که در صحنه فیلم‌برداری آن اثر نیز حادثه تیراندازی رخ داد و این بار بازیگر، هالینا هاچینز کشته شد و جوئل سوزا، کارگردان اثر هم مجروح شد. 

در نهایت، مدتی بعد فیلم‌برداری این اثر دوباره آغاز شد و چند ماه بعد هم با موفقیت به پایان رسید. در ادامه این مطلب همچنان با ما همراه باشید تا بازیگران فیلم راه قدیمی را معرفی کنیم:

نیکلاس کیج در نقش کلتون بریگز در فیلم The Old Way

نیکلاس کیم کاپولا که به نیکلاس کیج مشهور است، بازیگر آمریکایی  متولد 1964 میلادی است که در آثار فاخر فراوانی نقش‌آفرینی کرده و توانسته جوایز معتبر بسیاری از جمله اسکار، گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران آمریکا را دریافت کند. از جمله آثاری که او در آنها نقش‌آفرینی کرده می‌توان به فیلم Vally Girl، فیلم It Could Happen To you، فیلم Lord Of War، اثر ابر قهرمانی Ghost Rider، فیلم Face Off و Mandy اشاره کرد.

رایان کیرا آرمسترانگ در نقش بروک در فیلم The Old Way

رایان کیرا آرمسترانگ بازیگر آمریکایی متولد سال 2010 است که به واسطه بازی در نقش چارلی مک‌گی در فیلم سینمایی Firestarter به شهرت جهانی رسید. او پیش از این در فیلم Double Feature هم نقش آلما گاردنر را به خوبی بازی کرده بود. او در آثار دیگری هم ایفای نقش کرده که از جمله آنها می‌توان به فیلم The Glorias و Black Widow اشاره کرد.

کلینت هاوارد در نقش یوستیس در فیلم The Old Way

کلینتون انگل هاوارد، بازیگر و خواننده سرشناس آمریکایی متولد سال 1959 است. او دومین پسر زوج بازیگر، رانس و جین هاوارد می‌باشد و برادرش هم ران هاوارد مشهور است که یک بازیگر و کارگردان شناخته شده محسوب می‌شود. کلینت هاوارد تاکنون در بیش از 200 فیلم ایفای نقش کرده که تعداد زیادی از آنها آثار کارگردانی شده توسط برادرش بوده است. او علاوه بر حرفه بازیگری، به عنوان بازیگر اصلی گروه The Kempsters نیز شناخته می‌شود. از جمله آثاری که او به عنوان بازیگر در آنها حضور داشته می‌توان به The Waterboy، The Baileys Of Balboa و فیلم ترسناک The Church اشاره کرد.

شیلو فرناندز در نقش بوتز در فیلم The Old Way

شیلو فرناندز بازیگر آمریکایی متولد سال 1985 است که به واسطه نقش‌آفرینی در سریال‌های Jericho و United States Of Tara به شهرت رسیده است. او در ادامه فعالیتش در فیلم‌های Deadgirl، Red Riding Hood و Evil Dead نقش‌آفرینی کرد و توانست جایگاه خود را در این حرفه تثبیت کند. از دیگر آثاری که فرناندز در آنها حضور داشته می‌توان به The East، We Are your Friends، Burn و Private Property اشاره کرد.

بازیگران دیگری هم در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله آنها می‌توان به  نوآ لو گروس، نیک سرسی، آبراهام بن روبی، کری ناپه، آدام لازار وایت، کریگ برانهام و بو لینل اشاره کرد.

نظر منتقدان درباره فیلم The Old Way

 این فیلم پس از انتشار، نظرات مختلفی مواجه دریافت کرد. بسیاری این فیلم را پسندیده و به آن نمره بالایی دادند اما بسیاری هم معتقد بودند این فیلم یک اثر متوسط است. منتقدان راتن تومیتوز به این فیلم امتیاز 33٪ را داده‌اند و کاربران IMDb هم برای فیلم راه قدیمی، امتیاز 5.3 را در نظر گرفته‌اند. 78٪ کاربران گوگل از این سریال رضایت داشته و آن را به دیگران پیشنهاد کرده‌اند. نظر برخی از منتقدان به شرح زیر است:

رکس رید از Observer با امتیاز 75 از 100:

داستان‌های انتقام جویانه ممکن است توسط آرشیوهای تیراندازی فراموش شده، کنار گذاشته شوند اما دونوهو و نیکلاس کیج به اندازه کافی تم وسترن را از فیلم‌های قدیمی بیرون کشیده‌اند تا نوعی تعلیق و ظرافت را به نمایش بگذارند.

ریچارد ویتاکر در نقش The Austin Chronicle با امتیاز 67 از 100:

درست است، این فیلم در ابتدا، یک فیلم انتقام‌جویی کلاسیک است اما به نظر من یک قفس قدیمی است که با پیچ و تاب‌های کوچک، جذاب‌تر هم شده است.

ریچارد روپر از Chicago Sun Times با امتیاز 63 از 100:

این اثر، یک فیلم وسترن انتقامی است که قبلا بارها مثل آن را دیده‌ایم ولی افراد شرور فیلم آن قدر که باید شیطانی و ترسناک نیستند. نتیجه نهایی به نظر من این است که این فیلم یک محصول سرگرم کننده است که شگفتی‌هایش کمرنگ شده‌اند.

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود نسخه اندروید
دانلود نسخه اندروید
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳